Laserbehandelingen

Clinic63 maakt voor haar laserbehandelingen gebruik van Harmony XL, het meest uitgebreide platform voor laserbehandelingen. Wij hebben gekozen voor de Harmony XL omdat dit apparaat zeer veilig is, dus geen risico op het ontstaan van huidschade. Het is zeer effectief en efficiënt, dus daarom kunnen we sneller en minder vaak behandelen met hetzelfde resultaat, hetgeen u tijd scheelt. Daarnaast is de behandeling veel comfortabeler door de ingebouwde techniek (koeling) waardoor de behandelingen voor u veel aangenamer zijn.

Vitiligo

Vitiligo wordt gekenmerkt door (meestal) symmetrisch, witte, scherp begrensde laesies die verschillend van vorm en grootte kunnen zijn en zich kunnen uitbreiden. Soms vertonen de laesies gehyperpigmenteerde randen. De kenmerkende plaatsen zijn handen, voeten, op locaties waar herhaaldelijk trauma is geweest, in lichaamsplooien, op slijmvliezen en op sterk gepigmenteerde gedeelten zoals het gelaat. Het kan op elke leeftijd ontstaan.

Een precieze oorzaak is onbekend, echter is wel bekend dat erfelijke factoren een rol spelen. In sommige gevallen kan vitiligo door een auto-immuunziekte ontstaan, een stoornis in het afweermechanisme van het lichaam.

Spontaan herstel van vitiligo is mogelijk, met name bij zonlicht blootgestelde delen. Echter is volledig herstel in de meeste gevallen niet mogelijk. Vitiligo van de lippen, handen en het gezicht herstelt bijna nooit spontaan. Vitiligo die op latere leeftijd ontstaat, treed minder vaak spontane verbetering op. Aannemelijke factoren welke vitiligo kunnen uitlokken zijn emotionele spanningen, zonverbranding, ernstige ziekten, operaties, zwangerschap en beschadiging van de huid.

Vitiligo behandelen met Excimer laser
Lasers worden veelvuldig gebruikt voor de behandeling van pigmentafwijkingen. De Excimer laser is een uitstekende behandeling wanneer er gebrek of verlies is van pigment in de huid. Er zijn drie typen hypopigmentatie; ten gevolge van een auto-immuunziekte zoals vitiligo, een huidaandoening zoals psoriasis of als gevolg van letsel of schade. In sommige gevallen is de hypopigmentatie permanent, in andere gevallen kan het behandeld worden of zelfs spontaan genezen. Dit hangt af van het type, de ernst en de oorzaak van het probleem.

De behandeling
De Excimer laser werkt middels sterk geconcentreerd UVB laserpulsen, deze techniek stimuleert de aanmaak van pigment. Door het gebundelde licht kan er zeer nauwkeurig behandeld worden, een groot voordeel is dat de bijwerkingen hierdoor nihil zijn.

Huidreactie
De behandeling zelf is pijnloos, direct of kort na de behandeling kan eventueel een warmte sensatie optreden wat voelt als een zonverbranding. Overige huidreacties zijn roodheid, lichte zwelling en een branderig gevoel. In een zeldzaam geval treedt er blaarvorming, dit is een ontschuldige huidreactie en droogt vanzelf in na 1 of 2 dagen. Jeuk en huiduitslag kunnen tevens voorkomen, dit is een voorbijgaand verschijnsel en herkend u aan de rode vlekjes en/of bultjes op de behandelde plekken.

Duur behandeling
20 minuten afhankelijk van de grootte van het aangedane gebied

Interval
1 à 2 keer per week

Frequentie voor optimaal resultaat
Afhankelijk van de indicatie

Advies
Tijdens de behandelperiode is het van groot belang dat u 6 weken voor en 6 weken na de behandeling niet gaat zonnebaden of gebruik maakt van de zonnebank. Wanneer u medicatie gebruikt, dit graag melden aan uw behandelaar. In sommige gevallen kan het de behandeling beïnvloeden.

Nazorg
Na de behandeling mag u de huid koelen. Dit kan met een koud kompres of een koelelement, zorg ervoor dat het koelelement niet direct in aanraking komt met de huid. Mocht de huid gevoelig blijven herhaal het koelen dan met elke keer 5 minuten rust, totdat de huid is genormaliseerd. Houdt de huid soepel met een hydraterende crème.

Consult
Om teleurstelling over de resultaten te voorkomen, adviseert Clinic63 een consult vooraf aan de behandeling. De behandelaar bespreekt tijdens dit gratis en vrijblijvend consult van 10 minuten wat u met uw huidtype kunt verwachten.

Wilt u meer over deze behandeling weten? Neem contact op met Clinic63.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I agree to have my personal information transfered to Mad Mimi ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.